Hjem Hvad kan jeg gå til? Pigekor

Pigekor

Når du elsker at synge

I pigekoret synger vi både klassiske værker, popsange på dansk og engelsk samt mange andre typer sange.

Vi synger oftest 2-3-stemmige korsatser.

Koret tager på udlandstur hvert andet år og synger flere koncerter om året i Danmark.

Koret er en del af korsamarbejdet ”Det Vestfynske Pigekor”, der også består af kirkernes pigekor, tilknyttet kirkerne i Ørsted, Søllested, Vedtofte, Glamsbjerg og Køng.

Der kræves ingen forudsætninger inden for korsang for at starte i koret, men et stort engagement og lysten til at blive en dygtig korsanger.

• Målgruppe: Piger fra 5.-8. kl. fra alle skoler i kommunen

• Pris: Gratis, bortset fra indmeldelsesgebyr 50 kr. (Tilmelding er nødvendig!)

• Sted: Tobaksgaarden, Assens

• Lokale: Ambrosius Stub salen 2. sal