Skip til hoved indholdet
    Hjem Tilmelding

Tilmelding

Vil du starte i musikskolen? Så er du havnet det rigtige sted!

Tilmelding og gentilmelding til sæson 2024-25 åbner torsdag 14. marts 2024 kl. 10.

Vi anbefaler, at du tilmelder dig hurtigst muligt efter åbningsdatoen.

Jo tidligere du bliver tilmeldt, jo større chance har du nemlig for at få en plads i musikskolen.

Fra 1. maj 2024 begynder vi at fordele pladserne til den nye sæson, men du kan stadig være heldig, at vi har ledige pladser, hvis du er hurtig på tilmeldingsknapperne!

 

Sådan tilmelder du dig:

1. Beslut, hvad du gerne vil gå til

Se vores undervisningstilbud her

Se anbefalet startalder her

Se, hvor vi planlægger undervisning her

2. Tilmeld dig via de blå bjælker nederst på denne side

3. Vær opmærksom på sidste side i webtilmeldingen:

Når du har set teksten "Tak for din tilmelding" på sidste side i tilmeldingssystemet, så har musikskolen modtaget din tilmelding, og du vil kort efter modtage en automatisk mail fra os med nærmere info.

Send os dine data via en sikker mail fra denne side:

Send sikker mail

I mailen skal du skrive:

Elevoplysninger:

Cpr-nr.
For- og efternavn
Adresse
Mobilnr.
Mailadresse
Hjemskole
Klasse og spor
Ønsket undervisningstilbud
Antal minutter (hvis du ønsker soloundervisning)

Betaleroplysninger:

Cpr-nr.
For- og efternavn
Adresse
Mobilnr.
Mailadresse

Tilmeldingsoplysninger:

Om du - ud over tilmeldingen til den igangværende sæson 2023-24 – samtidig ønsker at tilmelde dig den kommende sæson 2024-25, som starter efter sommerferien.

Når du tilmelder dig, accepterer du samtidig musikskolens ”Betalingsvedtægter og vilkår” og dokumentet ”Velkommen i musikskolen”.

Vi kontakter dig hurtigst muligt, hvis vi får en ledig plads i løbet af foråret 2024.

Kontakt os endelig, hvis du har spørgsmål til tilmeldingen.

 

Send sikker mail

Kontakt os

 

 

Ved din tilmelding accepterer du musikskolens Betalingsvedtægter og vilkår og bekræfter, at du har læst siden Velkommen i musikskolen!

 

 

Tryk på "Login som elev", som du også finder i menuen på forsiden af vores hjemmeside.

Brugernavn: det brugernavn, du har fået tilsendt fra musikskolen/Speedadmin
Kodeord: det kodeord, du har fået tilsendt fra musikskolen eller som du selv har valgt

Hvis du har glemt dit kodeord, kan du altid bede om et nyt ved at trykke på ”Glemt dit kodeord?” på login-billedet.

Hvis du har glemt dit brugernavn, kan du kontakte musikskolen på musikskolen@assens.dk eller på telefon og bede os sende det til dig.

Personer fra 15 år kan også vælge at logge ind med MitID:

  • Tryk på "Login som elev" på forsiden af vores hjemmeside
  • Tryk på knappen ”NemLogin”
  • Log ind med MitID

(Hvis du er forælder til flere børn i musikskolen, kan du logge ind med MitID og på din portal i øverste venstre hjørne få adgang til at vælge mellem dine børns oplysninger i Speedadmin).

Når du er logget ind, vælger du fanen "Tilmelding" eller "Gentilmelding".

 

Sådan gør du i tilmeldingssystemet, når du er eksisterende elev:

Gentilmelding med SAMME minuttal og lærer som i indeværende sæson:

De fag, du kan gentilmelde dig, er markeret med en grøn boks, hvor der på forhånd er valgt "Ja". Hvis du gerne vil gentilmelde dig disse fag med samme minuttal og samme lærer som i indeværende sæson, trykker du "Godkend gentilmelding" nederst til højre.

Gentilmelding til SAMME fag som i indeværende sæson, men med ANDET minuttal eller ANDEN lærer:

Tryk "Ændre valg" ud for det fag, du vil gentilmelde dig.
Her kan du ønske ny lærer eller ny lektionslængde. Skriv i kommentarfeltet, hvilket minuttal eller hvilken lærer, du ønsker/ikke ønsker. (Det er kun musikskolens administration, som kan se dine kommentarer – din lærer kan ikke se dem).
Pga. systemets opbygning kan du desværre teknisk set kun ønske én af mulighederne - skriv dine øvrige ændringsønsker i kommentarfeltet.

Gentilmelding, men til et NYT fag:

Tryk ”Ændre valg” ud for det fag, du gerne vil ændre. Så får du adgang til at vælge et nyt fag.
Fag, som du IKKE ønsker at gentilmelde dig:
Tryk "Nej" ud for faget.

Fag, som du ikke KAN gentilmelde dig:

Ud for disse fag står der: ”Du kan ikke gentilmelde dig dette fag”.
Det er f.eks. fagene hørelære, solotalenttid, musik og bevægelse, musikværksted og sammenspil.
Nogle af disse fag er nemlig for bestemte klassetrin eller er f.eks. hold der sammensættes, når den nye sæson er i gang.
(Hvis du gik til Musik og bevægelse i 0. kl. og gerne vil fortsætte i 1. kl., skal du blot vælge "Tilføj nyt fag" nederst på siden.

Tilmelding til nye fag:

Tryk "Tilføj nyt fag" nederst på siden.

Elever med særlige behov:

Skriv i kommentarfeltet i tilmeldingen, hvis der er særlige forhold, vi skal være opmærksomme på.

Orlovselever (for elever der f.eks. skal på efterskole i det kommende skoleår):

Gentilmelding til SAMME fag som orlovselev:
Hvis du f.eks. skal på efterskole i det kommende skoleår, så kan du tilmelde dig som orlovselev, sådan at din plads står klar til dig, når du kommer tilbage fra efterskolen. (Du skal dog huske at tilmelde dig i foråret, før du starter på musikskolen igen).
Tryk ”Ændre valg” ud for det fag, du vil gentilmelde dig som orlovselev og skriv evt. tekst i kommentarfeltet på den følgende side.
Gentilmelding til SAMME fag, når du er TILBAGE fra efterskole:
Hvis du har stået som orlovselev på ventelisten i indeværende sæson og gerne vil tilbage til den plads du havde, før du tog på efterskole, så skal du GENTILMELDE DIG VENTELISTEN. Så har vi en plads klar til dig efter sommerferien.

Du er altid velkommen til at kontakte os, hvis der er noget, der driller i tilmeldingen.

 

Hvert år midt i marts åbner vi for tilmeldingen til den kommende sæson, som starter hvert år i august. Vi anbefaler, at du tilmelder dig hurtigst muligt fra åbningsdagen i marts. Så øger du dine chancer for at få en plads i musikskolen efter sommerferien.

Men du kan altid tilmelde dig musikskolen - også selvom sæsonen er gået i gang. Så kommer du i første omgang på en opsamlings-/venteliste, og vi kontakter dig lige så snart, der er en ledig plads. Hvis det ikke lykkes at finde et tilbud til dig i løbet af sæsonen, så husk at tilmelde dig igen i foråret, hvis du stadig gerne vil søge om en plads i musikskolen.

 

Hvordan ved jeg, hvornår musikskolen åbner for tilmelding?

Vi udsender mails til eksisterende aktive elever, ventelisteelever og elever på orlov. Vi uddeler foldere i alle skoleklasser i Assens Kommune. Vi lægger foldere på andre uddannelsesinstitutioner, biblioteker osv., hænger plakater op og annoncerer i lokalaviserne, på facebook, Aula, infoskærme osv.

Hvordan ved jeg, om der er ledige pladser på et fag?

Der sker løbende tilpasninger af vores tilbud, så bare prøv at tilmelde dig. Så vil vi gøre alt, hvad vi kan, for at finde et tilbud til dig. Du forpligter dig ikke til noget ved at tilmelde dig, hvis vi ikke kan finde et tilbud, der passer godt til dig.

Kan jeg tilmelde mig mere end 1 fag?

Ja! Følg blot vejledningen i webtilmeldingen. Og prioriter gerne, hvilket fag du helst vil igang på eller skriv en note til os i kommentarfeltet i tilmeldingssystemet.

Kan jeg tilmelde mig et ekstra fag, selvom sæsonen er gået i gang?

Ja! Følg blot vejledningen i webtilmeldingen.

Kan jeg tilmelde mig sammenspil, bands og lign.?

Ja! Vi har flere tilbud, hvor elever spiller sammen. Læs mere på siderne om faget "Gruppeundervisning", hvor elever undervises sammen på den samme type instrument, f.eks. guitar. Læs også om faget ”Phil Good Orchestra” eller faget "Miniband".
Derudover sammensætter vi efter sommerferien sammenspilsgrupper/bands for øvrige elever, der er tilmeldt et solofag. Dette sker alt efter sæsonens elevgrundlag. Du kan derfor IKKE aktivt tilmelde dig denne type sammenspil, men du bliver inviteret til at deltage af din sololærer eller en sammenspilslærer.
Snak evt. med din sololærer om dine muligheder for sammenspil, når sæsonen er i gang.

Hvor kan jeg skrive en besked til musikskolen?

I tilmeldingssystemet kan du i feltet "Kommentar" ud for dit fag skrive en besked til os, f.eks. ønsket lærer, ønsket undervisningssted eller -dag eller andet, du gerne vil gøre opmærksom på.

Hvad gør jeg, hvis jeg har glemt at skrive en besked i kommentarfeltet, før jeg trykkede "Send tilmelding" eller "Send gentilmelding"?

Så send os din besked via Send sikker mail her på hjemmesiden.
Så vil vi lægge beskeden ind i systemet for dig.

Hvordan ved jeg, om musikskolen har modtaget min tilmelding?

Din tilmelding er først registreret, når du har modtaget sidste side i tilmeldingen = "Tak for din tilmelding".

Skal man tilmeldes hvert år?

Ja! Både nye og gamle elever skal tilmeldes hvert år. Også elever, som har stået på venteliste en sæson, skal gentilmelde sig for at beholde deres ”nummer” på ventelisten. Hvert forår ca. midt i marts åbner vi for tilmelding.

Hvad gør jeg, hvis jeg skal på efterskole efter sommerferien?

Hvis du skal på efterskole, kan du beholde din plads i musikskolen ved at tilmelde dig som "orlovselev" i det skoleår, hvor du skal på efterskole. Når dit efterskoleophold er ved at være slut i foråret, så tilmelder du dig musikskolen igen. Dvs. hvis du skal på efterskole i skoleåret 2023-24, så skal du i foråret 2023 tilmelde dig som "orlovselev" i sæson 2023-24. Til foråret 2024 skal du så tilmelde dig sæson 2024-25. Så sørger vi for, at der er en plads til dig efter sommerferien 2024.

Hvad gør jeg, hvis jeg har stået på venteliste i én sæson og musikskolen åbner for tilmelding til den næste sæson?

Lige meget om du har været aktiv elev eller har stået på venteliste i en sæson, så skal du gentilmeldes hvert forår. Så ventelisteelever skal gentilmelde sig ventelisten, når vi åbner for tilmelding ca. midt i marts hvert år. Så beholder du dit "nummer" på ventelisten og har stor chance for at komme i gang med at synge eller spille efter sommerferien. Du er selvfølgelig også altid velkommen til at tilmelde dig et andet fag, hvis du har lyst til at prøve lykken på et andet fag.

Hvordan og hvornår ved jeg, HVOR og HVORNÅR jeg kan blive undervist?

Du får adgang til dit skema ca. fra midt i august hvert år. Se den præcise dato i din optagemail. Ud fra elevtilmeldingen på de enkelte skoler og lokalområder skemalægger vi undervisningen så hensigtsmæssigt som muligt for elever og lærere. I dit skema kan du se, hvor vi kan tilbyde dig undervisning og hvornår. På hjemmesiden under ”Hvor og hvornår er der undervisning” kan du se, hvor vi forventer at kunne tilbyde undervisning og på hvilke ugedage.

Du er meget velkommen til at ringe eller skrive til musikskolens kontor, hvis der er noget, der driller i webtilmeldingen eller andet. Du kan også kontakte vores lærere, hvis du har spørgsmål til fx undervisningen. Vi er klar til at vejlede dig.

Sådan kontakter du musikskolens kontor

Sådan kontakter du vores lærere

Vær opmærksom på sidste side i webtilmeldingen

Når du har set teksten "Tak for din tilmelding" på sidste side i tilmeldingssystemet, så har musikskolen modtaget din tilmelding, og du vil kort efter modtage en automatisk mail fra os med nærmere info.

Assens Musikskole
Tobaksgaarden 7
5610 Assens

Telefon: 64 74 69 02
musikskolen@assens.dk

Telefontider