Børnekor

Skal du ikke også være med til at synge?

Tid og sted i sæson 2024-25

Korskolen er åben for sangglade piger og drenge i 2.-4. klasse.

I korskolen er der plads til at vokse i et stærkt, kreativt fællesskab med gode oplevelser.

Vi leger os ind i musikkens fantastiske verden, hvor vi skal have det sjovt og blive gode til at synge.

Efter en tid i korskolen, kan du fortsætte i koret Syngedrengene i Assens eller i musikskolens pigekor.

• Pris: Gratis
  • Sted: Ebberup Skole
  • Lokale: Musiklokalet
  • Ugedag: Torsdag
  • Tid: 15.30-16.00
  • Varighed: 30 minutter pr. uge
  • Start: 26.09.24
  • Lærer: Rasmus Tofte-Hansen, som også er dirigent for Syngedrengene

Du er velkommen til at kontakte Rasmus, hvis du har spørgsmål til undervisningen:

Tlf.: 21 80 05 20

Rasmus@syngedrengene.dk

Tilmelding:

Tilmeld dig ved at skrive en mail til Rasmus@syngedrengene.dk

”Sang er det mest levende redskab til kommunikation, – sang knytter os sammen, skaber glæde, nærhed og tryghed. Sang er poesi, eventyr og historier, der synges.” Inge Marstal, professor emeritus i musikpædagogik og hørelære

Koret "Minispirer" er åbent for sangglade piger og drenge i 0.-2. klasse.

I "Minispirer" er der plads til at vokse i et stærkt, kreativt fællesskab med gode oplevelser.

Efter en tid i "Minispirer", kan du fortsætte i Syngedrengenes og Assens Musikskoles korskole i Assens eller Ebberup eller i kirkernes korskole i Glamsbjerg.

• Målgruppe: Elever fra 0.-2. kl.

• Pris: Gratis, bortset fra tilmeldingsgebyr 50 kr. (Tilmelding er nødvendig!)

• Sted: Glamsbjergskolen
  • Lokale: Følger
  • Ugedag: Mandag
  • Tid: 13.10 (i SFO-tiden)
  • Varighed: 30 minutter pr. uge fra uge 43 til uge 15
  • Start: Uge 43
  • Lærer: Kristine Eiler Ernst

Korskolen er åben for sangglade piger og drenge i 2.-4. klasse.

• Målgruppe: Elever fra 2.-4. kl. fra alle skoler i kommunen

• Pris: Gratis, bortset fra tilmeldingsgebyr 50 kr. (Tilmelding er nødvendig!)
  • Sted: Kirkens Hus, Assens
  • Lokale: Følger
  • Ugedag: Torsdag
  • Tid: 15.15-16.00
  • Varighed: 45 minutter pr. uge fra august til juni
  • Start: Uge 36
  • Lærer: Kristine Eiler Ernst

I børnekoret synger vi først og fremmest en masse forskellige sange. Der er både smukke, sjove, nye og gamle sange.

Vi arbejder også med rytme- og nodelære, og vi lærer at lytte til og forstå musikken i de sange, vi synger.

Vi optræder ved koncerter et par gange om året.

Koret giver et godt grundlag for at fortsætte i pigekoret fra 5. kl.

• Målgruppe: Elever fra 2.-4. kl. fra alle skoler i kommunen
  • Pris: Gratis, bortset fra tilmeldingsgebyr 50 kr. (Tilmelding er nødvendig!)
  • Sted: Aarupskolen
  • Lokale: Lokale 46 - stort musiklokale