Hjem Assens Musikskole får ny leder

Assens Musikskole får ny leder

Velkommen til Assens Musikskoles nye leder Troels Aarøe Nissen, som tiltræder d. 1.5.2024.
Det er resultatet af en god og grundig rekrutteringsproces med inddragelse af både musikskolelærere, administration og bestyrelse. Der har været tre kandidater til samtale, og et enigt ansættelsesudvalg har valgt Troels.

Bent Bertelsen, fmd., udtaler på bestyrelsens vegne:
"På bestyrelsens vegne, bakker vi 100 % op bag valget af Troels som ny leder af Assens Musikskole. Jeg er sikker på, at med Troels ved roret er grundlaget lagt for et fortrinligt samarbejde med alle involverede parter, som der nu engang er rigtig mange af i en stor musikskole som vores. En musikskole som til stadighed udvikler sig, og afprøver nye veje. Tillykke til Troels, og tillykke til musikskolen!”

Trine Madsen, afdelingsleder i Kultur & Fritid, Assens Kommune, udtaler:
”Et enigt ansættelsesudvalg har valgt at pege på Troels Aarøe Nissen som musikskoleleder i Assens Kommune. Troels er i særlig grad valgt på baggrund af sin reflekterede tilgang til såvel ledelse som musikskolens arbejdsområder samt perspektiver for det fremadrettede arbejde. Vi ser frem til at byde Troels velkommen i den nye funktion.”

Troels har arbejdet i Assens Musikskole siden 2013 og fra 2018 som souschef. Han har været en del af ledelsen på både det strategiske, personaleledelsesmæssige og musikalske niveau. Troels har desuden erfaring fra bl.a. Aarhus Musikskole og fra store koncertprojekter på DR og i professionelle symfoniorkestre.

Troels Aarøe Nissen udtaler:
”Jeg er enormt glad for den tillid, jeg er blevet mødt med, og jeg glæder mig til at videreføre og videreudvikle vores musikskole. Det er et privilegium at kunne arbejde for musikken og kommunens børn sammen med dygtige, engagerede medarbejdere. Assens Kommune har en musikskole, som gør en stor forskel for børn, unge, voksne og samarbejdspartnere, og det er et rigtig godt udgangspunkt at bygge videre på. Verden har brug for musik, nærvær og fællesskab!”