Hjem Et liv med musik Testimonials

Testimonials

Sådan siger eleverne om os

Assens musikskole har betydet enormt meget i min musikalske og personlige udvikling.

Jeg startede allerede som 11-årig til solosang, og dengang var jeg meget genert, og turde ikke tage derhen uden min mor var med inde i lokalet. Men min sanglærer gav mig selvtillid og efter ret kort tid, kunne jeg mærke at jeg begyndte at finde en styrke i musik, som jeg ikke kunne finde nogen andre steder.

Jeg blev optaget på Talentlinjen, og lærte en masse dejlige mennesker at kende i diverse tilbud. Mennesker, der nu er mine kollegaer, og som jeg ofte sparer med den dag i dag.

Jeg gik til klaver hos en dygtig og rolig klaverlærer, Asbjørn. Han gav mig den vildeste motivation til at øve og øve, for jeg elskede alt det han lærte mig. At finde min egen vej, og fortolkning af sangene, og at der ikke var noget ”rigtigt” og ”forkert”.

At gå i musikskole- og modtage solo-musikundervisning er så meget mere end teori og noder. Dét har jeg altid været fløjtende ligeglad med. Det er 50% musikalsk udvikling og 50% menneskelig udvikling. Der ligger noget smukt i at lære at komme til tiden, fordi man virkelig ikke vil misse 1 minut af sin dyrbare sangtime, hvor man bliver ”hørt” og ”set” gennem musikken. Og de snakke man løbende får med sine lærere er med til at forme én som menneske. Mine musiklærere har altid været en form for terapeuter for mig, og givet mig forbilleder, at se op til.

I dag lever jeg af musik, og har det sidste år haft succes med min sang ”Vågne Med Dig”, som er blevet lidt af et kærlighedshit. Den har været spillet en del på radio, og har opnået over 300.000 streams på spotify. Jeg har tourneret landet rundt de sidste par år, og er ved at finde min egen vej i musikken. Musikbranchen er ikke kun for udadvendte typer, der kan holde til at feste hver weekend, og aldrig holder pauser. Dét er enormt vigtigt at vide. Der er rent faktisk plads til sådan en stille og rolig, lidt introvert pige som mig.

Jeg er evigt taknemmelig for at Assens Musikskole fandtes da jeg var 11 år og bare drømte om at synge. Det er så vigtigt at sende sine børn afsted i de retninger, de selv har lyst til at gå i. For mig var det musikken og sangen, der trak i mig. Det er jeg uendeligt glad for at mine forældre støttede mig i, og hjalp mig i gang med, og mit liv har udformet sig noget anderledes end det ellers ville have gjort, hvis det ikke havde været for Assens Musikskole. Så TAK <3

"Assens musikskole dannede sammen med Syngedrengene rammen om min musikalske udvikling i mine unge år. Jeg spillede både cello og guitar - solo og i orkestre og på sammenspilshold – inden jeg som 15årig kastede mig over elbassen. Musikskolens trommeunderviser m.m. Anders Senderovitz var en vigtig mentor for mig i mine teenageår, og han sørgede for at følge mig videre i systemet bl.a. ved at optage mig i et Big Band for voksne, som han dirigerede. Det var i allerhøjeste grad her, at jeg blev moden til at starte på Mgk og sidenhen på konservatoriet.

I dag trækker jeg i mit virke som sanger, sangskriver, bandleder og bassist på den brede og alsidige baggrund jeg har, som startede med den klassiske musik, jeg stiftede bekendtskab med i musikskolen og drengekoret. Det er den baggrund, jeg ofte får anerkendt og fremhævet som mit unikke særtræk på den danske musikscene."

- Asger Nordtorp Pedersen, sanger og sangskriver under aliasset Guldimund. Har spillet i DR Koncerthuset, på Roskilde Festival og vundet priser og legater for sin musik.

"Jeg har spillet i musikskolen i 10 år nu, og har stor glæde af både soloundervisning og at spille i band. At spille hjemme er en god måde at fordybe sig i musikken, og udvikle sit eget niveau. Selvom der er udfordringer i corona-tiden, er det et godt pusterum og sundt for sjælen. Det har været en stor hjælp for mig og mit humør, at have muligheden for at fordybe mig i mine instrumenter.
At spille musik sammen med andre i et band giver et godt fællesskab, og man lærer andre mennesker at kende og deres instrumenter. Man har muligheden for at komme lidt ud af sin egen boks og skabe noget “større” sammen med andre."

"Jeg har gået i Assens/Vissenbjerg musikskole stort set hele min barndom og teenageår. Jeg startede ved Anders Kirk som trommeslager og hans gejst for at optræde og spille med andre smittede med det samme, så han fik mig snart med i det ene marimba-orkester efter det andet og fællesoptrædener til fx musikskole-musicals - skiftevis på slagtøj, marimba og senere også guitar. Senere fik jeg også mulighed for at gå ved Anders Senderovitz der ikke mindst gav mig et nyt perspektiv på trommer og fik mig med i et sammenspilsband på først guitar og siden hen bas. Dette ledte mig også at være med i big bandet på bas, hvor jeg især holdt øje med hans orkestrering og komposition af numrene til bandet. Alt i alt et fantastisk mix af sociale oplevelser, musikalsk læren og ikke mindst selvtillid og gejst til at optræde for andre.

I mit voksne liv har jeg brugt mine færdigheder fra musikskolen i band-sammenhæng som trommeslager og som komponist privat og fx til at lave spilmusik til mobilspillet "Hold Me Closer", og software instrument design for kunsternergeuppen Between Music. Jeg er i dag uddannet kandidat i Audio Design ved Aarhus Universitet og arbejder som UX-konsulent tilknyttet bl.a. Bitfield Audio der laver elektroniske musikinstrumenter, og FilmbyAarhus Ideas Lab der er iværksætter hub for firmaer inden for spil, medie og XR-industrien.

Jeg ville uden tøven anbefale Assens Musikskole som en uvurderlig tid og ramme for børn og unge, og hvis jeg boede i kommunen, ville jeg skrive mine børn ind med det samme :)"

"De fundamentale færdigheder og gode venskaber, jeg skabte i løbet af mine 12 år på Assens Musikskole, følger mig stadig rundt på Danmarks scener og spillesteder den dag i dag."