Hjem Innovation Komposition, produktion og udgivelse

Komposition, produktion og udgivelse

Vi tror på, at mennesker er skabende. Den musik, vi bruger, spiller og hører er altid skabt af nogen, og vi mener, at mennesker skal have gode muligheder for at tage aktivt del i den del af musiklivet. Derfor har vi et øget fokus på at tilbyde muligheder inden for det skabende.

Den mulighed giver musikskolen løbende gennem året med spændende projekter. Her er tre eksempler:

• Lydskolen, som lærte børn og unge at optage, producere og dele egen musik i online communities.
  • Samarbejdsprojekter med professionelle artister som eksempelvis Emil Hess og Emil de Waal, der inviterede musikskoleelever med på scenen i forbindelse med koncerter på Tobaksgaarden.
  • Workshop med Lippe, som på det tidspunkt var en 14-årig sangskriver med udgivelser på SoMe.

Musikskolen har desuden et fag E-musik og produktion, hvor vi hjælper unge og voksne videre med deres idéer, skriver beats og sange samt lærer at mixe og producere. Talentlinjeelever har derudover mulighed for at gå til sangskrivning.

Generelt er musikskolens lærere lyttende overfor elevers egne idéer, og derfor finder man også det skabende element i undervisningen for yngre børn. Eksempelvis i form af improvisation.

På den måde giver vi børn, unge og voksne muligheder og inspiration til kreativt at sætte aftryk på vores tids musik.