Hjem Hvad kan jeg gå til? Trommesæt

Trommesæt

Se og hør trommesættet og vores trommelærer, Anders i videoen her

Vil du spille fede beats, kreative fills og solide grooves? Så skal du gå til trommesæt!

Trommesættet har været et meget vigtigt instrument i de sidste 100 års rytmiske musik. Instrumentet er rygraden i den rytmiske musiks mange stilarter: jazz, rock, funk, pop, latin osv.

Det betyder også, at du har mange muligheder for at få spillet en masse forskellig musik. Både til undervisning, når du spiller derhjemme og ikke mindst i musikskolens mange bands og orkestre.

Når du går til trommer, har vi det sjovt, du lærer at spille alle de seje ting, og vi arbejder med din teknik, så du kan spille det, du gerne vil. Vi arbejder også med din musikalitet, så du bliver en dygtig medspiller i eksempelvis et band.

Din lærer hjælper gerne med vejledning, når du skal købe et trommesæt.

Vejledende startalder er 3. kl., men det vil være muligt at starte fra 2. kl. og i nogle tilfælde endda endnu tidligere.

Hvis du vil spille trommesæt, kan du i tilmeldingssystemet vælge mellem flg. fag:

• Soloundervisning fx 20, 25 eller 30 minutter pr. uge
  • Gruppeundervisning
  • Barn med forælder
  • Voksenundervisning for elever fra og med 25 år

Du kan læse om de forskellige fag på siderne under Hvad kan jeg gå til?