Soloundervisning

Drømmer du om at lære at spille et instrument - eller måske synge solo? Så er vores soloundervisning sikkert lige noget for dig!

"Min sanglærer gav mig selvtillid, og efter ret kort tid kunne jeg mærke, at jeg begyndte at finde en styrke i musik, som jeg ikke kunne finde nogen andre steder." - Trine Therkelsen, tidligere elev.

Se, hvad flere af eleverne siger om musikskolen her

Målgruppen for faget "Soloundervisning" er fra 3. kl. til og med 24 år (i nogle tilfælde kan du dog starte allerede i 1. kl.)

Læs mere her om vores anbefalinger til startalder

Hvis du er ældre end 24 år, har vi også tilbud til dig: Læs her om undervisning for voksne

Du får eneundervisning én gang om ugen af en dygtig, engageret og inspirerende lærer, som møder dig på dit niveau og fører dig ind i musikkens fantastiske verden.

Vores kompetente lærere har en solid musikfaglig baggrund med uddannelser på musikkonservatorier og universiteter, og har stor erfaring med at undervise i musik på mange niveauer og i forskellige genrer og stilarter.

Din lærer tilrettelægger et forløb, der passer til lige netop dig, og du lærer tekniske og musikalske færdigheder på dit instrument eller sang. Efter aftale med din lærer kan du herudover få mulighed for at deltage i sammenspil, koncerter, camps og meget andet.

Du tilmelder dig undervisning i 20, 25, 30 eller 35 minutter pr. uge. Hertil kommer evt. mulighed for deltagelse i sammenspil, stævner, koncerter eller andre aktiviteter iflg. aftale med din lærer.

Mange nye soloelever starter med 20 minutter pr. uge og kan senere tale med læreren om evt. regulering af undervisningstiden fremover.

Når du tilmelder dig, kan du i kommentarfeltet i webtilmeldingen skrive ønsker til ugedag og sted. Så tager vi dine ønsker med i vores planlægning.

Se her eksempler på, hvor og på hvilke ugedage vi pt tilbyder undervisning.

I starten af august hvert år lægger din lærer dit skema, som du fra midt i august kan logge ind på her fra hjemmesiden. Vi sender dig en mail i august, når dit skema er klar. I dit skema kan du se sted, ugedag og tidspunkt for din undervisning.

Hvis tidspunkt og sted ikke passer så godt, vil vi gøre alt, hvad vi kan for at finde et godt alternativ. Du er ikke bundet af tilmeldingen, hvis vi ikke kan finde en god løsning sammen med dig.

Hvis du starter midt i sæsonen, vil vi tage kontakt til dig, når vi har en ledig plads. Herefter vil du og din lærer aftale et tidspunkt og undervisningssted, som kan passe for dig.

10 opkrævninger pr. sæson.

Prisen afhænger af det valgte minuttal:
20 minutter pr. gang/uge: 350 kr. pr. opkrævning, dvs. 10 x 350 kr. for en sæson
25 minutter pr. gang/uge: 450 kr. pr. opkrævning, dvs. 10 x 450 kr. for en sæson
30 minutter pr. gang/uge: 550 kr. pr. opkrævning, dvs. 10 x 550 kr. for en sæson
35 minutter pr. gang/uge: 650 kr. pr. opkrævning, dvs. 10 x 650 kr. for en sæson

Opkrævning sker automatisk én gang pr. måned via betalers Digital Post/E-boks/mit.dk

På den første rate opkræver vi et tilmeldingsgebyr på 50 kr. (Det opkræves kun én gang pr. elev pr. sæson).

I vores prisoversigt her kan du bl.a. se, hvilke rabatter du kan få som soloelev

Musikskolesæsonen starter hvert år i august, og for at øge dine chancer for at få en plads i musikskolen, anbefaler vi, at du tilmelder dig hurtigst muligt, når vi hvert år i marts måned åbner for tilmelding til den nye sæson.

Men selvom du først senere på året finder ud af, at du gerne vil i gang med at spille eller synge, og selvom den nye sæson er i fuld gang, så kan du altid tilmelde dig musikskolen. Så kommer du i første omgang på en opsamlings-/venteliste, og så kontakter vi dig, når/hvis vi får en ledig plads.

Har du set, at du også kan lære at spille på et instrument sammen med andre?:

Her kommer du videre til siden om Gruppeundervisning