Hjem Hvad kan jeg gå til? Saxofon

Saxofon

Se og hør saxofonen og vores saxofonlærer, Dan i videoen her

Vil du spille smukke melodier, spille sammen med andre eller fyre den fede solo af? Så er saxofon lige noget for dig!

Saxofonen bliver brugt i de fleste musikalske stilarter, og du har masser af muligheder for at spille sammen i bands og orkestre. Både i og uden for musikskolen.

Der er noget fortryllende over at åbne instrumenttasken til det funklende instrument. Saxofonen er lavet af messing, og den ser knald godt ud på scenen. Faktisk hører instrumentet til familien af træblæsere. Hvordan kan det nu være? Det er fordi, saxofonens lyd starter i mundstykket, hvor der sidder et blad, som er lavet af bambus.

Vejledende fra 3. klasse.

Går du i 1. eller 2. klasse og gerne vil spille saxofon senere, så anbefaler vi, at du starter med at spille blokfløjte, fordi de to instrumenter er bygget meget ens op.

Du kan leje en saxofon af musikskolen.

Hvis du vil spille saxofon, kan du i tilmeldingssystemet vælge mellem flg. fag:

• Soloundervisning fx 20, 25 eller 30 minutter pr. uge
  • Gruppeundervisning
  • Barn med forælder
  • Voksenundervisning for elever fra og med 25 år

Du kan læse om de forskellige fag på siderne under Hvad kan jeg gå til?