Hjem Hvad kan jeg gå til? Obo

Obo

Vidste du, at alle musikerne i et stort symfoniorkester altid lytter til oboen, inden de går i gang med at spille?

Oboen er en træblæser med en smuk og karakteristisk klang. Instrumentet giver dig en fantastisk mulighed for at forme en god melodi. Hør selv her!

Se obo-video

Vi anbefaler, at du har spillet et blæseinstrument før, f.eks. blokfløjte.

Du skal være forberedt på, at obospillet er krævende og at du skal gøre en ekstra indsats. Du kan starte tidligt på obo, især hvis du ikke er bange for at bruge dine kræfter og give alt, hvad du har!

Oboens tydelige klang gør, at alle musikerne i symfoniorkestret stemmer deres instrumenter efter oboen. Det er derfor, de lytter til oboen, inden de starter med at spille.

Vejledende startalder er 5. kl., men alt efter modenhed og fysisk udvikling er det i nogle tilfælde muligt at starte tidligere, f.eks. fra 2. kl.

Hvis du vil spille obo, kan du i tilmeldingssystemet vælge mellem flg. fag:

• Soloundervisning fx 20, 25 eller 30 minutter pr. uge
  • Gruppeundervisning
  • Barn med forælder
  • Voksenundervisning for elever fra og med 25 år

Du kan læse om de forskellige fag på siderne under Hvad kan jeg gå til?

Gå til siden "Tilmelding"