Hjem Hvad kan jeg gå til? Musikværksted

Musikværksted

Udforsk musikkens verden, bliv bedre til at spille og få lyst til endnu mere musik!

På Musikværksted er det musikalske fællesskab og instrumentspil udgangspunktet for kreativitet, leg og læring. Vi udforsker musikkens forunderlige verden – instrumentspil, sammenspil, dynamik, puls og meget mere.

Du oplever, hvordan du selv spiller en vigtig rolle i musikgruppen, hvordan vi lærer sammen, og vi mærker succesen, når vi lykkes sammen.

Vi spiller på det eller de instrumenter, din musikskolelærer har med. Det er muligt at låne et instrument med hjem i en periode, så du kan øve dig. Det varierer på de forskellige undervisningssteder, hvilke instrumenter du præsenteres for og undervises i, fordi vores lærere har forskellige specialer.

Musikværkstedet er et rigtigt godt fundament at bygge videre på, hvis du vælger at fortsætte med musikken på dit yndlingsinstrument eller sang. Både fordi du vil have lært flere af musikkens byggesten at kende og fordi du har fået inspiration til at vælge det helt rette instrument for dig.

Musikværksted er det oplagte valg for dig, der har gået til Musik og bevægelse. Men du er meget velkommen på Musikværksted, også selvom du ikke har gået til Musik og bevægelse.

Praktisk info

• Aldersgruppe: 2. kl. - Du kan kun gå til Musikværksted i én sæson
    (Elever fra 3. kl. kan søge om ledige pladser, og i nogle tilfælde kan elever fra 1. klasse også deltage).

• Holdstørrelse: 4-7 elever

• Varighed: 45 minutter pr. gang

• Tidspunkt: Normalt i SFO-tiden

• Startuge og gratis prøvegange: Vi tilbyder gratis prøvegange i sæsonens to første uger hvert år i august. Webtilmelding er nødvendig. Hvis du gerne vil nå at kunne være med til begge de gratis prøvegange, skal du tilmelde dig senest fredag 16. august 2024. Men du kan heldigvis altid tilmelde dig musikskolen!

• Fortrudt tilmelding til Musikværksted: Send os en mail senest første søndag i september på musikskolen@assens.dk og bed om udmeldelse. Udmeldelser efter denne dato følger musikskolens Regler og vilkår.

• Pris: Sæsonens kontingent er fordelt på 10 opkrævninger på hver 100 kr. Opkrævning sker automatisk én gang pr. måned via betalers Digital Post/E-boks/mit.dk
    På den første rate opkræver vi et tilmeldingsgebyr på 50 kr. (Det opkræves kun én gang pr. elev pr. sæson).
    Rate 1 og rate 2 opkræves samlet til betaling 1. oktober.

Tid og sted i sæson 2023-24 - som slutter i maj/juni 2024

• Lokale: Musiklokalet
  • Ugedag: Mandag
  • Tid: 14.40-15.25
  • Startdato: 21.08.23
  • Lærer: Stella Ørn

Du er velkommen til at kontakte holdets lærer, hvis du har spørgsmål til undervisningen. Du finder kontaktdata ved at trykke på lærerens navn.

• Lokale: Musiklokalet
  • Ugedag: Torsdag
  • Tid: 14.35-15.20
  • Startdato: 24.08.23

• Lokale: Musiklokalet
  • Ugedag: Torsdag
  • Tid: 15.35-16.20
  • Startdato: 24.08.23
  • Lærer: Charlotte Mejlbjerg

Du er velkommen til at kontakte holdets lærer, hvis du har spørgsmål til undervisningen. Du finder kontaktdata for vores lærere ved at trykke på lærerens navn.

• Lokale: Musiklokale 2 nr. 214 (SFO)
  • Ugedag: Onsdag
  • Tid: 14.20-15.05
  • Startdato: 23.08.23
  • Lærer: Jeanett Søfelde Thimm

• Lokale: Lokale 4 (v. indskoling)
  • Ugedag: Tirsdag
  • Tid: 14.20-15.05
  • Startdato: 22.08.23
  • Lærer: Jeanett Søfelde Thimm

Tid og sted i sæson 2024-25 - som starter efter sommerferien:

Tilmeld dig via vores tilmeldingssystem, hvor du kan vælge mellem nedenstående undervisningssteder:

• Frøbjerg-Orte Friskole - mandag
  • Tallerupskolen - torsdag
  • Tommerup Skole - torsdag
  • Vissenbjerg Skole - onsdag
  • Aarupskolen - tirsdag

Tidspunkt vil normalt være i SFO-tiden, og lokalet vil normalt være skolens musiklokale.
Præcist tidspunkt og lokale vil du kunne se på dit skema, når vi i august åbner for dit login til den nye sæson.

Tobaksgården 7