Hjem Hvad kan jeg gå til? Miniband

Miniband

Store smil og et fedt groove! Oplevelsen af at lykkes sammen og spille nogle gode sange.

Til Miniband laver vi et band af begyndere. Kan man det, uden at eleverne kan spille på forhånd? Ja, det viser vores erfaringer, og der går ikke længe, før bandet kan spille nogle sange.

Det giver børnene rigtig meget at lære undervejs - både ift. samarbejde og sammenspil, men også instrumentalt.

Læreren bringer forskellige instrumenter i spil. Det kan variere lidt, hvad der passer til de pågældende børn, og hvad læreren vælger, men det vil mest være traditionelle bandinstrumenter såsom guitar, bas, trommer og klaver, der vil blive brugt.

En musikalsk rejse

Miniband er et rigtig godt sted at starte, men hvilke muligheder er der så fra 4. klassetrin? På Miniband har eleverne fået nogle gode oplevelser med at spille sammen samt kendskab til instrumentspil. Derefter kan man melde sig til instrumentspil (soloundervisning eller gruppeundervisning), og dertil hører gratis sammenspil for videregående elever. Sådan er den musikalske rejse tilrettelagt fra vores side med sociale og musikalske oplevelser og læring.

Praktisk info

• Aldersgruppe: 2.-3. kl.

• Holdstørrelse: 4-7 elever

• Varighed: 45 minutter pr. gang

• Tidspunkt: Normalt i SFO-tiden

• Startuge og gratis prøvegange: Vi tilbyder gratis prøvegange i sæsonens to første uger hvert år i august. Webtilmelding er nødvendig. Hvis du gerne vil nå at kunne være med til begge de gratis prøvegange, skal du tilmelde dig senest fredag 16. august 2024. Men du kan heldigvis altid tilmelde dig musikskolen!

• Fortrudt tilmelding til Miniband: Send os en mail senest første søndag i september på musikskolen@assens.dk og bed om udmeldelse. Ellers er din tilmelding bindende for minimum 1 rate fra dato for udmeldelse. (Se vores regler for udmeldelse og brug af sikker mail på siden Regler og vilkår).

• Pris: 10 opkrævninger på hver 100 kr. Opkrævning sker automatisk én gang pr. måned via betalers Digital Post/E-boks/mit.dk
    På den første rate opkræver vi et tilmeldingsgebyr på 50 kr. (Det opkræves kun én gang pr. elev pr. sæson).
    Rate 1 og rate 2 opkræves samlet til betaling 1. oktober.

Tid og sted i sæson 2023-24 - som slutter i maj/juni 2024

• Lokale: Christian Danning, 1. sal - "Store Sam"
  • Ugedag: Mandag
  • Tid: 13.30-14.15
  • Startdato: 21.08.23
  • Lærer: Anders Senderovitz

Tid og sted i sæson 2024-25 - som starter efter sommerferien:

Tilmeld dig via vores tilmeldingssystem, hvor du kan vælge mellem nedenstående undervisningssteder:

• Tobaksgaarden - mandag
  • Aarupskolen - torsdag

Tidspunkt vil normalt være i SFO-tiden.
Præcist tidspunkt og lokale vil du kunne se på dit skema, når vi i august åbner for dit login til den nye sæson.