Hjem Hvad kan jeg gå til? Marimba

Marimba

Marimbaen er et imponerende instrument, og imponerende ser det ud, når musikerens køller flyver hen over tasterne. Med tiden lærer du at have flere køller i samme hånd, og så taber publikum for alvor næse og mund!

I Assens Musikskole arbejder vi målrettet hen imod din optagelse i et af musikskolens marimbaorkestre. Det kan du glæde dig til! Vi har det rigtig sjovt og fyrer den af, når vi mødes.

Marimbaen har en smuk lyd - eller klang som vi kalder det. Tasterne, som træstavene hedder, sidder i samme rækkefølge som tangenterne på et klaver. Under tasterne sidder de lange rør, som bidrager til at marimbaens fyldige klang.

På marimbaen kan du spille både melodi, akkorder og bastoner. Nogle gange er vi endda to personer, der spiller på samme marimba. Instrumentet kan bruges i stort set alle musikalske genrer. Vi spiller pop, rock, filmmusik m.m. Marimbaen kan også bruges i klassisk musik.

Undervisningen indeholder både gehørspil og noder, og du vil komme til at spille på andre tasteinstrumenter i slagstøjgruppen, f.eks. xylofon, vibrafon og klokkespil.

Vejledende startalder er 3. klasse, men det vil evt. være muligt at starte i 2. kl. alt efter elevens modenhed og motivation og forældreopbakning.

Til elever, som er yngre end 3. kl. kan vi også anbefale Musik & Bevægelse eller Musikværksted.

Hvis du vil spille marimba, kan du i tilmeldingssystemet vælge mellem flg. fag:

• Soloundervisning fx 20, 25 eller 30 minutter pr. uge
  • Gruppeundervisning
  • Barn med forælder
  • Voksenundervisning for elever fra og med 25 år

Du kan læse om de forskellige fag på siderne under Hvad kan jeg gå til?