Hjem Hvad kan jeg gå til? Gruppeundervisning

Gruppeundervisning

Ønsker du at lære at spille et instrument sammen med andre? Så er faget Gruppeundervisning et rigtigt godt tilbud til dig.

At lære i et fællesskab kan have mange fordele; Læreren skaber et trygt rum, hvor eleverne kan inspirere hinanden og lære sammen. Eleverne kommer til at kende hinanden og får måske også lyst til at spille sammen i fritiden uden for musikskolen. Yngre elever kan måske lave "musik-legeaftaler" og hygge sig sammen om musikken.

Aldersgruppe: 3. kl. til og med 24 år (i nogle tilfælde kan du dog starte tidligere).

Læs om vejledende startalder her

Hvis du er ældre end 24 år, har vi også tilbud til dig: Læs her om undervisning for voksne

Her undervises alle i gruppen på det samme instrument.

Gruppeundervisning kan både være for begyndere og for elever, der har spillet på instrumentet et stykke tid. Vi vil altid forsøge at sammensætte grupper med elever, som er på samme niveau.

Holdstørrelse og varighed:

2-3 elever undervises sammen i 30 minutter pr. uge

4-5 elever undervises sammen i 45 minutter pr. uge

Ud over den ugentlige holdundervisning vil der evt. blive mulighed for at deltage i andre aktiviteter, koncerter, stævner m.m. Tal med din lærer om dine muligheder.

Du kan vælge mellem masser af instrumenter!

Følgende instrumenter kan du gå til Gruppeundervisning i fra 3. kl.:

Blokfløjte
Elbas
Elguitar
Guitar
Klaver
Marimba
Saxofon
Solosang
Steeldrums
Trommesæt
Ukulele

Hvis du går i 3.-5. kl. og gerne vil spille på følgende instrumenter sammen med andre elever:

Basun
Bratsch
Cello
Eufonium
Fagot
Horn
Klarinet
Kontrabas
Obo
Trompet
Violin

så henviser vi til vores populære tilbud "Phil Good Orchestra", hvor du bl.a. får ugentlig holdundervisning og 5 orkesterfredage, hvor alle hold mødes i et stort orkester. Læs om Phil Good Orchestra her.

Fra og med 6. kl. kan du gå til Gruppeundervisning på alle instrumenter.

Herunder kan du læse om alle instrumenter:

Basun

Tværfløjte

Ukulele

Violin

Vil du synge sammen med andre i et kor?

Hvis du gerne vil synge sammen med andre, kunne du også vælge et af vores kor, som for børn og unge er gratis bortset fra et tilmeldingsgebyr på 50 kr. pr. sæson pr. elev.

Vælg mellem korene "Minispirer", "Børnekor", "Pigekor" eller vores kor under "Undervisning for voksne".

Du kan læse om det hele under "Hvad kan jeg gå til"

Når du tilmelder dig, kan du i kommentarfeltet i webtilmeldingen skrive ønsker til ugedag og sted. Så tager vi dine ønsker med i vores planlægning.

Se her eksempler på, hvor og på hvilke ugedage vi pt, tilbyder undervisning

Hvert år i starten af august lægger vores lærere dit skema, som du fra midt i august kan logge ind på her fra hjemmesiden. Vi sender dig en mail i august, når dit skema er klar. I dit skema kan du se sted, ugedag og tidspunkt for din undervisning.

Hvis tidspunkt og sted ikke passer så godt, vil vi gøre alt, hvad vi kan for at finde et godt alternativ. Du er ikke bundet af tilmeldingen, hvis vi ikke kan finde en god løsning sammen med dig.

Hvis du tilmelder dig midt i sæsonen, vil vi tage kontakt til dig, når vi kan oprette et hold Gruppeundervisning for dig og en anden elev/andre elever på samme niveau og fra samme lokalområde. Herefter vil din lærer kontakte holdets elever for at aftale et tidspunkt og undervisningssted, som kan passe for alle.

Nedenfor finder du link til siden "Tilmelding", som fører til vores webtilmeldingssystem.

I vores webtilmeldingssystem gør du sådan:

1. Under faget Gruppeundervisning vælger du det instrument, du ønsker at spille på - eller sang.

2. I kommentarfeltet i webtilmeldingen skriver du følgende:

• om du ønsker tilbud om soloundervisning, hvis vi ikke kan oprette gruppeundervisning for det valgte instrument eller om du kun ønsker gruppeundervisning.
  • det antal minutters soloundervisning, du evt. ønsker, hvis vi ikke kan oprette gruppeundervisning. Se priserne for soloundervisning i vores prisliste her
  • i hvilket lokalområde eller skole, du vil kunne komme til undervisning. Vi vil tage dit ønske med i vores planlægning.
  • om du har spillet før og i så fald hvor længe.

Pr. sæson: 10 opkrævninger/rater på hver 200 kr.

Opkrævning sker automatisk én gang pr. måned via betalers Digital Post/E-boks/mit.dk

På den første rate opkræver vi et tilmeldingsgebyr på 50 kr. (Det opkræves kun én gang pr. elev pr. sæson).

I vores prisoversigt kan du bl.a. se, hvilke rabatter du kan få som elev på Gruppeundervisning

Musikskolesæsonen starter hvert år i august, og for at øge dine chancer for at få en plads i musikskolen, anbefaler vi, at du tilmelder dig hurtigst muligt, når vi hvert år i marts måned åbner for tilmelding til den nye sæson.

Men selvom du først senere på året finder ud af, at du gerne vil i gang med at spille eller synge, og selvom den nye sæson er i fuld gang, så kan du altid tilmelde dig musikskolen. Så kommer du i første omgang på en opsamlings-/venteliste, og så kontakter vi dig, når/hvis vi får en ledig plads.

Har du set, at du også kan få soloundervisning/eneundervisning i et instrument eller sang?:

Her kan du læse om soloundervisning