Hjem Hvad kan jeg gå til? Blokfløjte

Blokfløjte

Se og hør blokfløjten og vores blokfløjtelærer, Charlotte i videoen her

På blokfløjten lærer du hurtigt at spille små melodier - både alene og sammen med andre.

Du lærer også at læse noder, og med blokfløjten kommer du til at opleve musik fra mange forskellige tidsaldre dvs. både gammel musik og helt ny musik.

Når du bliver ældre, vil du lære hele blokfløjtefamilien at kende dvs. alt-, tenor- og basfløjter, og du vil have en god basis for senere at lære at spille andre instrumenter som f.eks. klarinet og saxofon.

Du kan tale med din lærer om mulighederne for at være med i det store fynske blokfløjteorkester FABLO.

Vejledende fra 2. klasse - men alt efter modenhed og motivation kan du med fordel starte tidligere.

Blokfløjten er et personligt instrument, som du kan købe af din lærer i den første time.

Hvis du vil spille blokfløjte, kan du i tilmeldingssystemet vælge mellem flg. fag:

• Soloundervisning fx 20, 25 eller 30 minutter pr. uge
  • Gruppeundervisning
  • Barn med forælder
  • Voksenundervisning for elever fra og med 25 år

Du kan læse om de forskellige fag på siderne under Hvad kan jeg gå til?

Tobaksgården 7