Hjem Hvad kan jeg gå til? Basun

Basun

Kunne du tænke dig, at spille på et stort, smukt instrument, som ser ud som om, det er lavet af guld? -Så er basunen noget for dig!

Basunen er et meget udtryksfuldt instrument, og derfor kan du bruge den i mange stilarter. Basunen hører til i familien af messingblæsere, den kaldes også en trombone og så skinner den, når scenelyset rammer den.

For 400 år siden, var basunen et af de mest brugte blæseinstrumenter. Instrumentet er gennem tiden blevet brugt i mange stilarter.  For dig betyder det, at du kan spille både rytmisk og klassisk musik på basun, og der er gode sammenspilsmuligheder.

Hvis du ikke har hørt et street band med basun spille techno før, så se en fed video her. (Basunen er i billedet på 0:30)

Vejledende startalder: 3. klasse.

Du kan leje en basun i musikskolen.

Hvis du vil spille basun, kan du i tilmeldingssystemet vælge mellem flg. fag:

• Soloundervisning fx 20, 25 eller 30 minutter pr. uge
  • Gruppeundervisning
  • Barn med forælder
  • Voksenundervisning for elever fra og med 25 år

Du kan læse om de forskellige fag på siderne under Hvad kan jeg gå til?